BLACK WEEK až -60% PROHLÉDNOUT Dárek ke každé objednávce🎁

Nevyzvednutá dobírka

Objednali jste si zboží na dobírku a nevyzvedli jste si zaslaný balíček. Víte, že tím není objednávka stornována? A co se bude dít dál? 

Odesláním objednávky a jejím následným přijetím a potvrzením naším e-shopem, vznikla platná kupní smlouva mezi námi a vámi. Tato kupní smlouva je účinná dle našich obchodních podmínek, které jste odsouhlasil/a v posledním kroku před odesláním objednávky. 

Víte, že: Kupující má ze zákona povinnost objednanou věc zaplatit a následně převzít dle ustanovení § 2118 zákona č. 89/2012 Sb. v platném znění! 

Od nás dostáváte emailem informaci o tom, kdy byla objednávka expedována a od dopravce pak o tom, že ji převzal a bude doručovat. Pokud jste zvolil/a jako místo doručení výdejní místo Zásilkovny, nebo PPL, obdržíte od příslušného výdejního místa popř. od dopravce zprávu smskou, případně e-mailem o tom, že zásilka na vás čeká a je připravena k vydání. 

Tím, že si zásilku nepřevezmete, jste nezrušil/a uzavřenou kupní smlouvu, nýbrž porušíte zákonnou povinnost vámi objednanou zásilku převzít! Co s tím ale bude dál? 

  1. Může se stát, že jste zásilku nepřevzal/a z nějakých závažných důvodů, ale o zboží máte stále zájem. 

V takovém případě je rozhodně slušnost zaslat nám zprávu smskou, nebo emailem s vysvětlením a informací o tom, že stále chcete, abychom vám zboží doručili. Spojíme se s vámi a dohodneme společně další postup. S největší pravděpodobností však budeme požadovat platbu předem, přičemž cena bude navýšena o vzniklé náklady na dopravu, protože vám budeme doručovat zásilku opakovaně a dopravce pochopitelně za její doručení požaduje úhradu. Nikdo vám však hlavu neutrhne, pokud máte vážný důvod k takovému postupu. 

  1. Bez ohledu na to, proč jste si zásilku nepřevzal/a o její doručení již nemáte zájem – budeme požadovat úhradu zákonné kompenzace. 

Protože jste si řádně objednal/a u našeho e-shopu zboží a my jsme do doby odeslání zásilky nezaznamenali žádnou žádost o stornování, nebo změnu objednávky, máme dle zákona právo na kompenzaci. Ta spočívá v úhradě našich nákladů na poštovné a balné. To znamená, že vám v takovém případě zašleme platební údaje společně s výslednou částkou, která bude součtem našich nákladů na zabalení a odeslání vaší objednávky. Nevyzvednutím objednávky jste porušil/a kupní smlouvu. 

Jaký bude postup? Na váš email vám zašleme platební instrukce a vy provedete úhradu bezhotovostním převodem. Pokud tuto úhradu neprovedete ve lhůtě, zašleme vám upomínku. Pokud ani po té neprovedete úhradu, předáme vymáhání kompenzace advokátní kanceláři soudní cestou. To je však krajní řešení, které by bylo pro vás krajně nepříznivé. Zatím co kompenzace nákladů na balení a dopravu se pohybuje v řádech stokorun, v okamžiku převzetí vymáhání advokátní kanceláří a podání žaloby na soud vzroste vymáhaná částka na tisíce korun o náklady na advokáta, soudní poplatky a úroky z prodlení. Jsme přesvědčeni, že takové vyhrocení je zbytečné a je tedy mnohem lepší vyřešit vše úhradou kompenzace hned v počátku. 

  1. Proč chceme kompenzaci, když jsme o zboží nepřišli? 

Možná, že si to neuvědomujete, ale doručení vaší objednávky nás stojí peníze. Balící prostředky (krabice), platba dopravci (tam a zpět), mzda zaměstnance, který vaší objednávku připravuje… Když se nepřevzatá zásilka vrátí, musíme jí rozbalit a zkontrolovat, zda je zboží neporušené, zajistit jeho příjem na sklad. Takže i když se nám vámi objednané zboží vrátí, neboť jste jej nepřevzal/a, nám nepřevzetím objednané zásilky způsobujete škodu. A tuto škodu po vás chceme uhradit. A vy už nyní víte, proč tomu tak je.

Věříme, že jste si možná ani neuvědomil/a, jaké důsledky a proč může mít to, že si objednávku nevyzvednete. A určitě nyní již budete přistupovat k vašim objednávkám také o něco odpovědněji.

A pokud se vyskytne jakákoli komplikace, je vždy korektnější a jednodušší zvednout telefon a zavolat nám, nebo napsat email. Rádi pomůžeme s řešením a nemusíme se nikdo dostat do žádné nepříjemné situace.

Hezký den vám přeje tým

Inspyre s.r.o.